احراز محل سکونت دانش آموزان

۳ بازديد
والدینی که در حال تکمیل فرآیند ثبت نام فرزندان خود در مقطع تحصیلی اول دبستان و همچنین سایر مقاطع تحصیلی هستند، می بایست قبل از اینکه به پر نمودن فرم های ثبت نام اقدام کنند، در سامانه مای مدیو به نشانی اینترنتی my.medu.ir احراز محل سکونت خود را در سامانه ملی خدمات دولت هوشمند و یا سامانه املاک و اسکان کشور به نشانی amlak.mrud.ir ثبت کنند.
طبق اعلام آموزش و پرورش مدارس دیگر طبق روال گذشته نمی توانند مدارکی از جمله سند منزل، اجاره نامه و قبض آب و برق، حین ثبت نام دریافت کنند.
بنابراین تایید آدرس والدین فقط و فقط به طور الکترونیکی و از سایت های my.medu.ir و amlak.mrud.ir امکان پذیر می باشد.
با توجه به حجم عظیم اولیاء جهت نام نویسی فرزندان در مقاطع تحصیلی متفاوت، ممکن است سایت ثبت نام محل سکونت دانش آموز به دلیل شلوغی سامانه دچار اختلال شده و تایید کدپستی محل سکونت دانش آموزان به صورت صحیح انجام نشده باشد، در این شرایط می توانید با کارشناسان این مرکز ارتباط گرفته و پاسخ تمامی سوالات خود را پیرامون احراز محل سکونت دانش آموزان چیست؟ و احراز هویت دانش آموزان در مای مدیو دریافت نمایید.
[call_image]
احراز محل سکونت دانش آموزان چیست؟
نام نویسی دانش آموزان در پایه های اول ابتدایی و همچنین هفتم و دهم مقطع متوسطه در امسال به طور الکترونیکی و از سایت پنجره واحد خدمات دولت الکترونیک آموزش و پرورش به نشانی اینترنتی my.medu.ir انجام می شود. این روش نام نویسی مقاطع تحصیلی دانش آموزان جهت یکپارچه سازی سیستم آموزش و پرورش راه اندازی شده است.
تایید محل سکونت دانش آموزان از مهمترین مدارک و اطلاعات ضروری برای نام نویسی می باشد، بنابراین مدارس جهت ثبت نام دیگر مجاز به دریافت مدارک فیزیکی از جمله سند منزل، اجاره نامه و قبوض نیستند.
مطالب مرتبط ثبت قرارداد اجاره در سامانه خودنویس+دریافت کد رهگیری رایگان
والدین جهت احراز محل سکونت دانش آموز یا به عبارت دیگر خود اظهاری محل سکونت، باید دستورالمل زیر را طی نمایند.
به سامانه ملی املاک و اسکان کشور به آدرس amlak.mrud.ir مراجعه کنند.
اطلاعات خود و سایر اعضای خانواده را در سامانه ثبت نمایند.
محل سکونت خود را در سامانه ثبت کنند.
لازم است بدانید که سایت نام نویسی مدارس به سامانه املاک و اسکان و همچنین سامانه ملی خدمات دولت هوشمند متصل است. پس تایید آدرس محل سکونت شما در سایت املاک و اسکان حین ثبت نام کافی می باشد ،و نیاز به تایید کد پستی محل زندگی دانش آموزان در سامانه ثبت نام مدارس به صورت جداگانه وجود ندارد.
مزایای ثبت نام الکترونیکی:
سهولت و سرعت: نام نویسی به طور آنلاین و همچنین نیاز به مراجعه حضوری به مدارس انجام خواهد شد.
دقت: ثبت اطلاعات به طور صحیح انجام شده و احتمال بروز خطا به شدت کاهش می یابد.
صرفه جویی در وقت و هزینه: شما برای ثبت نام فرزند خود در سامانه مدارس و همچنین تایید کدپستی محل سکونت دانش آموزان، نیازی به مراجعه حضوری نخواهید داشت و به صورت آنلاین به تکمیل فرآیند مورد نظر خود خواهید پرداخت.
دسترسی آسان: نام نویسی فرزند و احراز هویت دانش آموزان برای ثبت نام، با هر دستگاه تلفن همراه و تبلت و کامپیوتر و لپ تاپی که بسیار ساده بوده و به اینترنت متصل شود امکان پذیر می باشد.
به طور کلی شما می توانید با استفاده از سیستم ثبت نام الکترونیکی، بدون مراجعه حضوری و با تایید کد پستی از محل سکونت از طریق سامانه احراز محل سکونت دانش آموزان امکان پذیر میباشد.
زمان احراز محل سکونت دانش آموزان
با توجه به اینکه در بخش های پیشین گفته شد افرادی که قصد دارند فرزند خود را در مقاطع تحصیلی ثبت نام نمایند، باید در زمان مقرر که مدارس اعلام به نام نویسی نموده اند، باید وارد سامانه احراز محل سکونت و یا به عبارت دیگر وارد سامانه احراز محل سکونت دانش آموزان شوند.
سپس شماره تلفن همراه و کد ملی خود را وارد نمایند و در بخش بعدی اطلاعات آدرس محل سکونت را با دقت وارد کنید.
توجه نمایید که می توانید قبل از ثبت نام هم احراز محل سکونت دانش آموز خود را انجام دهید.
نحوه احراز محل سکونت دانش آموزان
ورود به سایت my.medu.ir
انتخاب نقش والدین و بعد عنوان “ورود از درگاه دولت”
درج تلفن همراه سرپرست خانواده و کد تایید پیامک شده
تایید آدرس مورد نظر
لمس گزینه “پیش ثبت نام”
آموزش تصویری احراز محل سکونت دانش آموزان
در اولین مرحله برای احراز هویت دانش آموزان جهت ثبت نام، وارد سایت my.medu.ir شده و پس از ورود به سامانه، باید گزینه “والدین” را انتخاب کنید، و سپس گزینه “ورود از درکاه دولت” را لمس کنید.
پس از اینکه به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند هدایت شده اید، شماره تلفن همراه سرپرست خانوار را با کیبورد انگلیسی درج کنید.
اگر قبلا وارد سایت شده باشید، پنل کاربری برای شما مستقیم باز خواهد شد، و همچنین اگر برای بار اول وارد این سایت می شوید باید کد ملی و تاریخ تولد خود و همچنین کدپستی خود را مشاهده خواهید نمود.
چنانچه تایید آدرس برای شما نمایش داده شد، اگر به صورت صحیح درج شده باشد باید گزینه “تایید” را انتخاب کنید و در غیر این صورت گزینه “عدم تایید” را انتخاب کنید.
اگر در این بخش آدرس محل سکونت خود را تایید کنید، نیاز به خوداظهاری محل سکونت نیست و در این مرحله می توانید عبارت “پیش ثبت نام” را در سایت موردنظر انتخاب کنید.
ولی دانش آموز باید بدانند، چنانچه آدرس نمایشی در سایت اشتباه باشد و به مکان فعلی تعلق نداشته باشد، می بایست وارد سایت املاک و اسکان شوند و به طبع آدرس محل سکونت فعلی خود را با تمامی جزئیات درج نماید.
خوداظهاری محل سکونت در سامانه املاک و اسکان
در این مرحله باید وارد سایت املاک و اسکان ملی کشور به نشانی اینترنتی amlak.mrud.ir شده، و عبارت “ورود افراد حقیقی از طریق دولت من” را انتخاب نمایید.
شماره تلفن همراه سرپرست خانوار را با کیبورد انگلیسی وارد نموده و سپس کد پیامک شده را در جایگاه مشخص درج کنید.
مطالب مرتبط سامانه خودنویس املاکkhodnevis.mrud.ir | کد رهگیری رایگان
پس از ورود به سایت چنانچه آدرس نمایشی صحیح باشد، پیامی مبنی بر قوانین و مقررات برای شما نمایش داده خواهد شد، عبارت سبز رنگ “متوجه شدم” را انتخاب کنید.
اگر آدرس نمایشی برای شما مورد تایید نباشد گزینه “عدم تایید” را انتخاب نمایید، سپس کد پستی محل سکونت دانش آموز را درج نموده عبارت “مرحله بعد” را لمس کنید.
سپس سرپرست خانوار پس از انتخاب نوع مالکیت منزل از جمله؛ مستاجر بودن و یا مالکیت منزل را انتخاب می نمایند.
چنانچه تمامی مراحل در سامانه احراز محل سکونت دانش آموز به اتمام رسید، ولی دانش آموز می تواند نام نویسی فرزند خود را به طور کامل انجام بدهند.
ویرایش آدرس محل سکونت دانش آموزان
با توجه به اینکه احراز محل سکونت دانش آموزان برای ثبت نام در مدارس الزامی شده است، اکثر اولیا در رابطه با نحوه ویرایش آدرس محل سکونت فرزند خود در این رابطه اطلاعات کامل ندارند. همچنین این امر برای پدر و مادرانی که به تازگی نقل مکان انجام داده اند به شدت حائز اهمیت می باشد.
نحوه ویرایش آدرس محل سکونت:
پدر و مادرانی که آدرس ثبت شده در سامانه ثبت نام مدارس برای آنها صحیح نیست، می توانند با کلیک بر روی گزینه “عدم تأیید” اقدام به ویرایش آدرس نمایند.
همچنین، اولیاء می توانند با مراجعه به سامانه ملی املاک و اسکان کشور به آدرس amlak.mrud.ir و تکمیل مراحل ثبت نام و ورود اطلاعات (که به صورت تصویری در سایت ارائه شده است)، نسبت به ویرایش آدرس محل سکونت خود اقدام کرده و سپس به سامانه ثبت نام مدارس مراجعه نمایند.
لازم به ذکر است که در سامانه املاک و اسکان، سرپرست دانش آموز باید مراحل ثبت نام را انجام دهد.
کلام آخر
سوالات متداول
1- احراز هویت دانش آموزان در مای مدیو چگونه انجام می شود؟
با ورود به سامانه my.medu.ir و همچنین درج اطلاعات خواسته شده و کدپستی موردنظر محل سکونت می توانید تایید کدپستی محل سکونت دانش آموزان را تکمیل نمایید.
2- احراز هویت دانش آموزان برای ثبت نام الزامی است؟
بله والدین پیش از نام نویسی دانش آموزان برای مقاطع مختلف تحصیلی، باید وارد سایت ثبت نام محل سکونت دانش آموز شده و کدپستی محل زندگی ایشان را ثبت نمایید.
3- سایت ثبت نام محل سکونت دانش آموز چیست؟
در قدم اول وارد سایت amlak.mrud.ir شده و اطلاعات خود را ثبت نمایید سپس اقدامات تکمیلی را اط طریق سامانه my.medu.ir اتخاذ نمایید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.